Návrh modelů

Všechny modely jsou navrhovány kompletně ve 3D programu. Tento způsob dovoluje nejlépe odladit výsledné tvary, a zároveň odhalit případné konstrukční nedostatky a chyby ve srovnání s klasickým návrhem pouze ve 2D.

image01
Výborná opravitelnost

Dřevěná konstrukce přináší rychlou a finančně nenáročnou opravitelnost. Žádné doplňkové výztuhy a tím i zvyšování hmotnosti modelu nejsou nutné. Poškozená část modelu se pod úkosem odřízne, na zbylé části se očistí zámky a nová konstrukce jednoduše napojí z nových dílů. Takto provedená oprava nezvýší hmotnost a model není prakticky limitován počtem oprav.

image01
Jednoduchost stavby

Při výrobě stavebnic i výrobních přípravků je v maximální míře použito CNC obrábění. Veškeré díly (všude kde je to jen možné) jsou zazámkovány. To nám zaručí výslednou symetrii modelu a prakticky ani nedovolí díly slepit jinak.

image01
Frézování výřezů

Při výrobě rozsypu používáme pouze frézování. Frézované díly se pak podstatně lépe lepí a spoj je mnohem pevnější při srovnání s pálením laserem. Je-li překližka řezána laserem, dochází v místě řezu k viditelnému opálení. lepený spoj má pak v místě opálené překližky podstatně nižší pevnost.

image01

Návrhy a výroba stavebnic leteckých modelů

Extra 330SC - 2,2m

Model německého akrobatického letounu vhodného k pohonu motorem 50-60 ccm. Schopný zalétat klasickou i 3d akrobacii. Celá konstrukce je podřízena dosažení co nejmenší hmotnosti při zachování maketových tvarů (přední část trupu vychází z oblého průžezu do čtverce jako u originálu). V trupu je příprava pro použití mufleru, případně je možné použít klasický "hrníček".

detail modelu »

Sbach 342 - 2,2m

Model německého akrobatického letounu vhodného k pohonu motorem 50-60 ccm. Schopný zalétat klasickou i 3d akrobacii, oproti Extře o něco bytelnéjší (těžší) konstrukce.

detail modelu »

Extra 330SC - 2,7m

Model německého akrobatického letounu vhodného k pohonu jednoválcem 80-90ccm nebo boxerem 100-120 ccm. Schopný zalétat klasickou i 3d akrobacii. Celá konstrukce je podřízena dosažení co nejmenší hmotnosti při zachování maketových tvarů (přední část trupu vychází z oblého průžezu do čtverce jako u originálu). K dispozici jsou přepážky pro uložení jednoho i dvou výfuků v trupu dle použitého motoru.

detail modelu »

Pitts Challenger S3

Model známého akrobatického dvouplošníku. Curtis Pitts začal navrhovat jednosedadlový akrobatický dvojplošník v letech 1943-1944. Design byl průběžně zdokonalován, protože proto poprvé letěl v září 1944. Nicméně současný Pitts S2 stále zůstává velmi blízko původnímu konceptu a designu.

detail modelu »

ASK-18 - 4m

Model německého akrobatického větroně smíšené konstrukce. Předloha větroně má trubkový svařený trup (což u modelu značně snižuje pracnost) a zvyšuje rychlost stavby. Rozsyp umožňuje stavbu jak klasické varianty, tak i variantu s nástavci křídel. V trupu je příprava pro zabudování pohonného elektromotoru (pod snímatelnou laminátovou špicí, případně je možné zabudovat vlečný háček.

detail modelu »

Zlín 50 LX

Model československého speciálního akrobatického letounu Zlín 50 LX. První let tohoto skutečného stroje byl podniknut v roce 1975. Konstrukce letounu je v kategorii dolnoplošníku s pevným podvozkem.

detail modelu »

Návrhy a výroba stavebnic leteckých modelů

Extra 330SC - 2,2m

Model německého akrobatického letounu vhodného k pohonu motorem 50-60 ccm. Schopný zalétat klasickou i 3d akrobacii. Celá konstrukce je podřízena dosažení co nejmenší hmotnosti při zachování maketových tvarů (přední část trupu vychází z oblého průžezu do čtverce jako u originálu). V trupu je příprava pro použití mufleru, případně je možné použít klasický "hrníček".

detail modelu »

Sbach 342 - 2,2m

Model německého akrobatického letounu vhodného k pohonu motorem 50-60 ccm. Schopný zalétat klasickou i 3d akrobacii, oproti Extře o něco bytelnéjší (těžší) konstrukce.

detail modelu »

Extra 330SC - 2,7m

Model německého akrobatického letounu vhodného k pohonu jednoválcem 80-90ccm nebo boxerem 100-120 ccm. Schopný zalétat klasickou i 3d akrobacii. Celá konstrukce je podřízena dosažení co nejmenší hmotnosti při zachování maketových tvarů (přední část trupu vychází z oblého průžezu do čtverce jako u originálu). K dispozici jsou přepážky pro uložení jednoho i dvou výfuků v trupu dle použitého motoru.

detail modelu »

Pitts Challenger S3

Model známého akrobatického dvouplošníku. Curtis Pitts začal navrhovat jednosedadlový akrobatický dvojplošník v letech 1943-1944. Design byl průběžně zdokonalován, protože proto poprvé letěl v září 1944. Nicméně současný Pitts S2 stále zůstává velmi blízko původnímu konceptu a designu.

detail modelu »

ASK-18 - 4m

Model německého akrobatického větroně smíšené konstrukce. Předloha větroně má trubkový svařený trup (což u modelu značně snižuje pracnost) a zvyšuje rychlost stavby. Rozsyp umožňuje stavbu jak klasické varianty, tak i variantu s nástavci křídel. V trupu je příprava pro zabudování pohonného elektromotoru (pod snímatelnou laminátovou špicí, případně je možné zabudovat vlečný háček.

detail modelu »

Zlín 50 LX

Model československého speciálního akrobatického letounu Zlín 50 LX. První let tohoto skutečného stroje byl podniknut v roce 1975. Konstrukce letounu je v kategorii dolnoplošníku s pevným podvozkem.

detail modelu »